Τουριστικά καταλύματα: Αυτά είναι τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τη φετινή σεζόν

Έτοιμα είναι τα υγειονομικά πρωτόκολλα βάσει των οποίων θα λειτουργήσουν και φέτος τα τουριστικά καταλύματα στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι του κορωνοϊού.

Το σχέδιο της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Τουρισμού θα εξεταστεί από τους αρμόδιους φορείς, οι οποίοι, από τη στιγμή που θα καταθέσουν και τις δικές τους προτάσεις, θα οριστικοποιηθεί, ώστε να υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) από τα αρμόδια υπουργεία.

Της Ντέπυς Χιωτοπούλου στο grtimes.gr

Τηρώντας αυστηρά, για άλλη μια χρονιά, όλα τα μέτρα προστασίας και υγιεινής, με χρήση προστατευτικής μάσκας, τήρηση αποστάσεων και σχετική σήμανση, αποφυγή χειραψιών, τοποθέτηση αντισηπτικών στην υποδοχή αλλά και σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους, απολυμάνσεις κτλ., τόσο οι πελάτες των τουριστικών καταλυμάτων όσο και οι ιδιοκτήτες και το προσωπικό τους καλούνται να προστατευτούν από τον κορωνοϊό, ακολουθώντας τα πρωτόκολλα υγιεινής που αναμένονται να ανακοινωθούν από την Κυβέρνηση το επόμενο διάστημα.

Οι ξενοδόχοι και γενικότερα όλοι όσοι εμπλέκονται, άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό, ζητούν να οριστικοποιηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα το συντομότερο δυνατόν, ώστε να γνωρίζουν έγκαιρα τις προσαρμογές που καλούνται να εφαρμόσουν για την πλέον ασφαλή λειτουργία τους τη φετινή σεζόν.

Σ’ ότι αφορά του τουριστικά καταλύματα, βασική διαφορά με τα αντίστοιχα περσινά πρωτόκολλα, είναι ότι για τα εστιατόρια που διαθέτουν μπουφέ θα δίνεται η δυνατότητα το σερβίρισμα να πραγματοποιείται από τον πελάτη με την παροχή από το προσωπικό γαντιών μιας χρήσεως, τα οποία θα απορρίπτονται σε κάδο απορριμμάτων οποίος θα βρίσκεται μετά το τέλος του μπουφέ.

Επίσης, εξετάζεται η απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες ενώ αντίστοιχα στην περσινή ΚΥΑ υπήρχε απαγόρευση εισόδου στα δωμάτια σε μη διαμένοντες.

Το GRTimes.gr παρουσιάζει το πρωτόκολλο με τις προδιαγραφές για τη λειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων, οι οποίες αφορούν όλα τα καταλύματα ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας, πλην των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων. Σημειώνεται ότι κάθε τουριστικό κατάλυμα θα πρέπει να καταρτίσει Πρωτόκολλο σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Τουρισμού.

Επίσης, στο πρωτόκολλο υγιεινής για τα τουριστικά καταλύματα, το οποίο δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, συμπεριλαμβάνονται στοιχεία για την ανάπτυξη σχεδίου δράσης και σχεδίου για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος.

Υπηρεσία υποδοχής (reception desk/concierge)

Για την υπηρεσία υποδοχής στα τουριστικά καταλύματα το σχέδιο της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Τουρισμού έχει ως εξής: το προσωπικό πρέπει να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), να κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί τους κανόνες υγιεινής.

Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, νοσοκομεία αναφοράς για COVID-19, φαρμακεία κτλ στην περιοχή και γ) παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας.

Συνιστάται η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Συμπληρωματικά, η παροχή των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα.

Ειδικός εξοπλισμός (medicalkit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντισηπτικά, καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα, θερμόμετρο laser.

Το προσωπικό πρέπει να μπορεί να αναγνωρίζει συμπτώματα πελατών και να το αναφέρει αμελλητί στον υγειονομικό υπεύθυνο.

Προαιρετική χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού).

Στην υποδοχή (reception desk) πρέπει να υπάρχει αντισηπτικό για χρήση από τον πελάτη (σταθερές ή μη συσκευές) ενώ συνιστάται η τακτική απολύμανση των επιφανειών της υποδοχής (reception desk).

Για τη διατήρηση αποστάσεων το κατάλυμα εφαρμόζει κατάλληλη διαμόρφωση της υποδοχής (reception desk), προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση ενάμιση (1.5) μέτρου όπου θα στέκεται ο πελάτης /κατάλληλη σήμανση αποστάσεων στο χώρο αναμονής, κατάλληλη διάταξη των επίπλων και ορθή διαχείριση της ουράς με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής.

Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων. Συνιστάται η χρήση ηλεκτρονικών εναλλακτικών για το check in – check out (πχ mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση) ενώ εξετάζεται η δυνατότητα για check-in σε υπαίθριο χώρο.

Συνιστάται η ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών διαμονής (αποδοχή μετρητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις), η ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών, τιμολογίων και αποδείξεων.

Υποχρεωτική η απολύμανση των keycards και η τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.

Απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες. Της απαγόρευσης εισόδου εξαιρείται το προσωπικό του καταλύματος καθώς και οι εξεταζόμενοι στο πλαίσιο προφορικών εξετάσεων για την απόκτηση πάσης φύσεως πιστοποιητικών γλωσσομάθειας ή εξέτασης ξένων γλωσσών με βάση τα οριζόμενα για αυτή την περίπτωση πρωτόκολλα.

Υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού), παρασκευαστήρια

Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια a la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ www.grtimes.gr


Πηγή
Author: Ομάδα Best News

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Related Articles

Ακολουθήστε μας

2,056FansLike
40FollowersFollow
spot_img
spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα