Το 1ο Βραβείο απέσπασε το ΕΠΑΛ Ασπροπύργου στο Μαθητικό Διαγωνισμό THRIES 4.0 HACKATHON | Δήμος Ασπροπύργου

Τα θερμά του συγχαρητήρια εκφράζει ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου για τη σπουδαία διάκριση που απέσπασε το ΕΠΑΛ Ασπροπύργου στο μαθητικό διαγωνισμό καινοτομίας, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας THRIES 4.0 HACKATHON, καθώς επίσης συγχαίρει  και το 1 ΓΕΛ Ασπροπύργου και τα υπόλοιπα σχολεία της Δυτική Αττικής για τη συμμετοχή και τις καινοτόμες ιδέες τους.

Ο μαθητικός διαγωνισμός Thries 4.0 Hackathon, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 3 Απριλίου 2022 στο Πνευματικό Κέντρο Ασπροπύργου και στόχευε στην καλλιέργεια της έννοιας της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στους νέους, καθώς και στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων εκείνων που χρειάζονται σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο προκειμένου να δημιουργήσουν, καινοτομήσουν, αναπτύξουν την κριτική́ τους σκέψη και να καλλιεργήσουν το επιχειρηματικό τους ένστικτο.

Φορέας υλοποίησης της πρωτοβουλίας αυτής είναι το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το έργο υποστηρίζεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της 3ης Προκήρυξης της Δράσης «Επιστήμη και Κοινωνία» με τίτλο «Κόμβοι Έρευνας, Καινοτομίας και Διάχυσης» (Αριθμός Έργου: 02387) με συνεργαζόμενους φορείς τους Δήμους Μάνδρας- Ειδυλλίας, Ελευσίνας και Ασπροπύργου και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιώς, καθώς και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα συνεργασίας για τη βιώσιμη ανάπτυξη Urbact. Την πρωτοβουλία και εποπτεία της συμμετοχής του Δήμου Ασπροπύργου στο εν λόγω πρόγραμμα είχε η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας, Πολιτισμού και Νεολαίας κ. Σοφία Μαυρίδη, καθώς και την επιμέλεια της διοργάνωσης του τελικού του μαθητικού διαγωνισμού στην πόλη μας.

Innovation Enabler του μαθητικού διαγωνισμού είναι η Mantis Business Innovation.

Στον ημιτελικό του διαγωνισμού πέρασαν συνολικά (7) καινοτόμες ιδέες από τα σχολεία των Δήμων Ελευσίνας, Μάνδρας – Ειδυλλίας και Ασπροπύργου ενώ στον τελικό βραβεύθηκαν 3 ομάδες.

Την εκδήλωση άνοιξε ο κ. Γεώργιος Κώτσηρας, Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Διεθνούς Συνεργασίας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, τονίζοντας ότι ο μαθητικός διαγωνισμός είναι ζωτικής σημασίας για την καινοτομία και τους πολίτες της στη Δυτική Αττική.

Την έναρξη του τελικού του διαγωνισμού πραγματοποίησε ο κ. Χρήστος Νικολούδης, Επικεφαλής Έρευνας ΜΟΠ&ΑΑ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και CEO της Mantis Business Innovation, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημαντικότητα αυτών των πρωτοβουλιών που στοχεύουν στη μετάβαση των τοπικών κοινοτήτων (πολιτών & μαθητών) και επιχειρήσεων στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Στόχος είναι να καλλιεργηθεί η αντίληψη της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας στους νέους προκειμένου να αναπτύξουν τις δεξιότητες εκείνες που χρειάζονται σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο προκειμένου να δημιουργήσουν, καινοτομήσουν, αναπτύξουν την κριτική́ τους σκέψη και να καλλιεργήσουν το επιχειρηματικό τους ένστικτο.

Σύντομο χαιρετισμό  απεύθυνε η κ. Σοφία Μαυρίδη, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας, Πολιτισμού και Νεολαίας του Δήμου Ασπροπύργου, η οποία αναφέρθηκε στο σημαντικό ρόλο που παίζουν οι δράσεις που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με τα σχολεία με στόχο την ενημέρωση των μαθητών σε θέματα, «εκτός σχολικής ύλης», την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά ή περιβαλλοντικά θέματα και στην αφύπνιση του επιχειρηματικού πνεύματος των μαθητών.

Ακολούθησαν χαιρετισμοί από τον  κ. Δημήτριο Καλογερά, Ερευνητή Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τον κ. Χρήστο Ντάφλο, Γενικός Γραμματέας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά, την κ. Σωτηρία Αργυρίου, Αντιδήμαρχο Οικονομικών του Δήμου Μάνδρα – Ειδυλλίας, τον κ.  Αθανάσιο Μαυρογιάννη, Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ελευσίνας καθ’ως και από  την κ. Ευαγγελία Μακρή, ειδική σύμβουλο του Δημάρχου Ελευσίνας για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα.

Στη συνέχεια οι ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους και έπειτα η κριτική επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από τους κ. Χρήστο Νικολούδη, Επικεφαλής Έρευνας ΜΟΠ&ΑΑ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και CEO Mantis Business Innovation, κ .Ελένη Μητσέα, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ, Assistant Project Manager του προγράμματος Invent ICT, κ. Κωνσταντίνο Ρεντζή – Installation Manager της Ελληνικά Καλώδια Α.Ε. και κ. Πάρη Χρυσό – πρώην Καθηγητής Καινοτομίας στο Παρίσι & Innovation Analyst,  Mantis Business Innovation ανακήρυξε τις 3 νικήτριες ομάδες.

Τα δώρα  των νικητών – 8 επαναχρησιμοποιούμενα laptops-  ήταν ευγενική προσφορά της εταιρείας ecoreset με έδρα τον Ασπρόπυργο, που έχει ως στόχο την επαναχρησιμοποίηση καθώς και την ανάκτηση ανακυκλώσιμων υλικών και ενέργειας.

Στην εκδήλωση έδωσαν το παρόν ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας, Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας, κ. Μελέτιος Μπουραντάς, η Πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου, κ. Γεωργία Πηλιχού και ο επικεφαλής του συνδυασμού «Αλλάζουμε», κ. Αλέξανδρος Μυλωνάς.

Τα σχολεία που πέρασαν στον τελικό του διαγωνισμού ήταν τα εξής:

  • 1ο ΓΕΛ Ελευσίνας
  • 2ο Γυμνάσιο Ελευσίνας
  • 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας
  • 1ο ΕΠΑΛ Ασπροπύργου
  • 1ο ΕΠΑΛ Ασπροπύργου
  • 1ο ΓΕΛ Ασπροπύργου
  • 1ο ΓΕΛ Μάνδρας

Νικητές Thries 4.0 Hackathon

1o Βραβείο – ΕΠΑΛ Ασπροπύργου: Respect

Υπεύθυνοι Καθηγητές : Γεωργία Γιωτοπούλου & Γεώργιος Βολοβότσης

Η εικονική επιχείρηση “Respect” του 1ου ΕΠΑΛ Ασπροπύργου φιλοδοξεί να ταυτιστεί με την προσβασιμότητα των ατόμων με κινητικά προβλήματα, εισάγοντας στην αγορά έναν καινοτόμο αναβατήρα αναπηρικών αμαξιδίων.

Η καινοτόμα ιδέα που παρουσιάστηκε αφορά σε ένα αναβατήρα για άτομα με κινητικά προβλήματα. Το προϊόν θα τοποθετείται στις εισόδους κοινόχρηστων χώρων και καταστημάτων και θα βοηθάει στην είσοδο των ατόμων αυτών. Ο αναβατήρας βρίσκεται στο επίπεδο του πεζοδρομίου με αποτέλεσμα να μην εμποδίζει την διέλευση των πεζών.

Στόχος είναι η εικονική επιχείρηση να αναπτυχθεί σε πραγματική βιώσιμη επιχείρηση.

Προϊόντα και Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα

  • Αναβατήρας αμαξιδίων επινόησης και κατασκευής του ΕΠΑΛ Ασπροπύργου.
  • Εξειδικευμένες εργασίες τοποθέτησης χωρίς διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης και διατάραξης του κοινόχρηστου χώρου.
  • Σήμα (winelabel) πιστοποίησης πρόσβασης
  • Υπηρεσίες μετά την πώληση :Εγγύηση, συντήρηση και επισκευή.

2ο Βραβείο – 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας : Re-Coffee

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Λεμονιά Γολικίδου

Η ιδέα αφορά στη δημιουργία υπηρεσίας που θα αποτελεί μια οργανωμένη αλυσίδα ανακύκλωσης των υπολειμμάτων του καφέ. Τα υπολείμματα του καφέ θα συλλέγονται από τα καφέ της πόλης σε ειδικά δοχεία που θα έχει διαθέσει για αυτό το σκοπό ο Δήμος και θα παραλαμβάνονται σε τακτά διαστήματα. Ο Δήμος Ελευσίνας θα αποτελεί τον βασικό συντονιστή της υπηρεσίας και μπορεί να χρησιμοποιεί και εθελοντές για την συλλογή των δοχείων. Τα υπολείμματα θα συγκεντρώνονται στο τμήμα γεωπονίας του Δήμου και θα χρησιμοποιούνται ως λίπασμα για τους χώρους πράσινου της πόλης αλλά και ως υπόστρωμα για την καλλιέργεια μανιταριών.

3ο Βραβείο – Γενικό Λύκειο Μάνδρας: Εφαρμογή εντοπισμού αδέσποτων ζώων

Υπεύθυνος Καθηγητής: Αναστάσιος Παπαθανασίου

Η εφαρμογή για κινητές συσκευές, θα αποτελεί μία ολοκληρωμένη υπηρεσία που θα παρέχει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να έχει πρόσβαση σε σχετικές πληροφορίες και διαφημίσεις απευθείας από την συσκευή του. Ο Δήμος δύναται να εντοπίζει τα αδέσποτα και να ενημερώνεται σε ζωντανό χρόνο. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι η εξοικονόμηση πόρων, αφού οι εργαζόμενοι του Δήμου που θα έκαναν τη συγκεκριμένη δουλειά, πλέον αντικαθίστανται από την εφαρμογή. Οι κύριες λειτουργίες της εφαρμογής θα πρέπει να είναι διαθέσιμες με ή χωρίς τη σύνδεση σε δίκτυο internet. Η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη και δωρεάν μέσω του εκάστοτε market (googleplay/applestore). H εν λόγω εφαρμογή θα αναπτυχθεί ώστε να είναι διαθέσιμη στα ελληνικά και τα αγγλικά με δυνατότητα υποστήριξης και νέων γλωσσών στο μέλλον. Πιο συγκεκριμένα, κάποια άλλα χαρακτηριστικά της εφαρμογής που θα αξιοποιούνται είναι το GPS, για τον εντοπισμό των συντεταγμένων του χρήστη και των αντίστοιχων συντεταγμένων και η δυνατότητα τηλεφωνικής σύνδεσης με την ομάδα υποστήριξης. Τέλος, η εφαρμογή θα πρέπει να διατηρεί ένα σχετικά μικρό μέγεθος, έτσι ώστε να μην προκαλεί καθυστερήσεις στη συσκευή και, γενικότερα, να μην την επιβαρύνει.

« 1 από 3 »


Πηγή

spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

Related Articles

Ακολουθήστε μας

2,056FansLike
40FollowersFollow
spot_img
spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα